Тропарь священномученика Владимира
глас 2
Веры православныя непорочный блюстителю/ и заповедей Христовых усердный исполнителю,/ священномучениче Владимире,/ Христа всем сердцем возлюбив,/ паству твою добре упасл еси,/ незлобиво мученическую смерть приял еси./ Сего ради в вечней славе пребывая,// моли спастися душам нашим.
Кондак священномученика Владимира
глас 2
Образ Христова милосердия являя,/ покров и защищение пастве твоей был еси,/ святителю отче Владимире,/ в кротости и незлобии страдания приемля,/ безбожных мучителей, благословляя, простил еси./ Темже и нам испроси у Христа Бога// дух мирен и велию милость.
Священномученик Владимир, митрополит Киевский и Галицкий (в миру Василий), родился 1 января 1848 года в с. Малые Моршки Моршанского уезда Тамбовской губернии в семье священника Никифора Богоявленского, впоследствии также принявшего мученическую кончину. С детства Василия отличали скромность и чистосердечность. Воспитываясь в деревне, он хорошо знал народную жизнь, чутко относился к человеческому страданию. Стремление быть ближе к простым людям стало в дальнейшем особенностью его пастырского пути.
После Духовных училища и Семинарии в Тамбове он в 1874 году окончил Киевскую Духовную Академию со степенью кандидата богословия и получил назначение преподавателем в родную Семинарию.
31 января 1882 года Василий Никифорович Богоявленский был рукоположен во пресвитера в Покровской соборной церкви г. Козлова и вскоре назначен настоятелем Троицкого храма и благочиннымБлагочинный городских церквей. С начала своего пастырского служения он в полноте проявил административные способности и стяжал любовь и уважение клира и мирян.
В трагической смерти жены и единственного ребенка молодой священник усмотрел Промысл Божий. Поступив в Тамбовский Казанский монастырь, он 8 февраля 1886 года принял иноческий постриг с именем Владимир, на следующий день был возведен в сан архимандритаАрхимандрит, назначен настоятелем Троицкого Козловского монастыря, а в октябре того же года — настоятелем Антониева монастыря в Новгороде Великом.
3 июня 1888 года в Александро-Невской Лавре архимандрит Владимир был рукоположен митрополитом Новгородским, Санкт-Петербургским и Финляндским Исидором (Никольским; + 1892) и другими иерархами во епископа Старорусского, викарияВикарий Новгородской епархии.
Преосвященный Владимир проявлял постоянную заботу об устроении церковноприходской жизни, уделял особое внимание духовно-нравственному просвещению мирян. Его проповеди, продуманные и прочувствованные горячо верующей и любящей душой, привлекали многих слушателей и производили на них сильное впечатление. При поддержке Владыки Владимира получили развитие начинавшие тогда вводиться в церковную жизнь внебогослужебные беседы священников с паствой, к которым привлекалось все приходское духовенство.
19 января 1891 года святитель Владимир был назначен на Самарскую кафедру. Тогда всю губернию поразили эпидемия холеры и неурожай. Митрополит Казанский и Свияжский Серафим (Александров; + 1938) вспоминал впоследствии о том, что святитель «для блага народного, в известные холерные бунты, когда власть терялась, первый пошел к народу с крестом в руках», явившись в тяжелую минуту его истинным печальником и крепкой нравственной опорой. Благодаря энергичной и самоотверженной деятельности Владыки Владимира был учрежден епархиальный комитет взаимопомощи, организован сбор пожертвований пострадавшим. При его содействии устраивались дешевые или даже бесплатные столовые и чайные для голодающих, распространялись через духовенство правильные сведения об эпидемии и средствах борьбы с холерой. Святитель повсюду стремился быть вместе с паствой: совершал о почивших панихиды на холерном кладбище, служил на площадях города молебны об избавлении от бедствий, безбоязненно посещал холерные бараки в местах, охваченных эпидемией. В те тяжелые дни Владыка Владимир много внимания уделял и духовному образованию, катехизации населения. О времени пребывания в Самаре святитель всегда вспоминал с душевной теплотой, считая его лучшим в своей жизни.
С 18 октября 1892 года в течение шести лет святитель Владимир управлял Грузинским Экзархатом в сане архиепископа Карталинского и Кахетинского. Возглавляя Тбилисскую кафедру, он неустанно трудился над духовным просвещением разноплеменного населения, укреплением и распространением православной веры на Кавказе.
Совершая частые поездки по епархии, святитель не только проповедью, но еще более своей благочестивой жизнью возвещал клиру и мирянам слово Божие.
В результате его неутомимых трудов было построено и возобновлено более ста храмов, в том числе много старинных, заброшенных; открыто свыше 300 церковноприходских школ, устроена Духовная Семинария в Кутаиси.
С 21 февраля 1898 года Владыка Владимир — митрополит Московский и Коломенский. На древней кафедре великих святителей Московских во всей полноте раскрылись его разносторонние дарования. Он открывает многочисленные просветительские курсы, общеобразовательные чтения для рабочих в народных домах и публичные богословские чтения для интеллигенции, устраивает благотворительные общества, миссионерские братства, богадельни и приюты.
Будучи духовным руководителем Великой княгини Елисаветы ФедоровныЖитие.. Святая преподобномученица великая княгиня ЕлисаветаИкона. Великая княгиня Елисавета, новомученица.Храмы (прославлена в лике святых в 1992 году), митрополит Владимир оказал ей содействие в основании Марфо-Мариинской обители в Москве на ул. Б. Ордынке.
Вспоминая о служении святителя в Москве, один из его современников писал: «Кроткий и смиренный, ничего для себя лично никогда не искавший, правдолюбивый и честный, Владыка Владимир постепенно восходил на высоту иерархической лестницы. Он привлек сердца церковной и патриотической России в дни всеобщего шатания и измены (1904 — 1905), когда немногие оставались верными долгу и присяге, твердыми в защите Православной Церкви».
23 ноября 1912 года Высокопреосвященный Владимир был назначен митрополитом Санкт-Петербургским и Ладожским с присвоением ему звания и прав Первенствующего члена Святейшего Синода.
Святитель Тихон, патриарх Московский позднее так говорил о деятельности Владыки Владимира в тот период: «Он был верен канонам Святой Православной Церкви, преданиям отеческим и безбоязненно и смело, честно и благородно исповедовал эту снедающую его ревность перед всеми, какими бы последствиями это не сопровождалось».
Три года управления тогдашней столичной епархией оказались чрезвычайно трудными для него: в городе усиливалось влияние «распутинщины», явственно ощущалась гибельность последствий ее проникновения в церковные и государственные дела, в жизнь царской семьи. За открытое неприятие и осуждение Распутина святой Владимир впал в немилость и в ноябре 1915 года переведен в Киев.
Праведная кончина священномученика Владимира, митрополита Киевского
Праведная кончина священномученика Владимира, митрополита Киевского
Октябрьский переворот 1917 года вызвал нестроения в церковной жизни на Украине. Состоявшийся в то время в Киеве епархиальный съезд клира и мирян образовал самочинное управление и призвал к созданию «независимой» Украинской Церкви. Выступая против переустройства уклада жизни епархии и неканонических действий по образованию автокефалии, митрополит Владимир призывал пастырей и пасомых избегать вражды и препятствовать расколу, сохраняя Церковь в единстве и чистоте Православия. В адрес святителя Владимира стали высказывать оскорбления и поступать угрозы, однако он, предвидя свою Голгофу, оставался непреклонен.
С приходом в Киев гражданской войны и захватом большевиками города начались невиданные там дотоле грабежи и насилия, сопровождавшиеся осквернением монастырей и храмов, святынь Киево-Печерской Лавры.
25 января 1918 года вооруженные люди ворвались в покои митрополита Владимира и после издевательств над ним вывели его за стены Лавры и расстреляли. Перед смертью архипастырь совершил молитву, благословил своих убийц и сказал: «Господь вас да простит». Найденное братией его тело было изувечено множеством колотых и огнестрельных ран.
Мученическая кончина святителя Владимира явилась началом длительного периода гонений на Русскую Православную Церковь, во время которых бесчисленное множество клириков и мирян приняло мученические венцы, свидетельствуя о вере Христовой «даже до смерти» (Откр. 12, 11).
Честные мощи священномученика Владимира, митрополита Киевского и Галицкого, были обретены летом 1992 года и положены в Ближних пещерах Киево-Печерской Лавры. Память священномученика Владимира празднуется 25 января старого стиля и в день Собора новомучеников и исповедников Российских.
Богослужения
Служба священномученику Владимиру, митрополиту Киевскому и Галицкому
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНЕ
Блажен муж: 1-й антифон
На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 4:
Отче святителю Владимире, / измлада Христу поработати пламенне вожделел еси / и сего ради во градех Тамбове и Киеве богомудрию неленостно поучался еси, / идеже слово Евангелия сердцем чистым восприим, / и на нем все житие твое утверждая, Христу верен явился еси даже до смерти. (Дважды)
Божественное смотрение о тебе исполнися, святителю, / егда к пастырскому деланию призва тя Бог, / таже и святительством увенча / и души словесных овец твоему попечению предаде, / да соблюдеши я во единем стаде // Единаго Пастыря Христа Бога нашего.
Чистоту душевную вкупе и телесную / призывал еси хранити, / блудником и винопийцем был еси обличитель нелицеприятный, / тии бо, якоже рече апостол, / Царствия Божия не наследуют. / Сего ради смиренно молим тя, досточудне, / людем, страждущим грехи сими, // помощник буди непостыдный.
Пастырь добрый, милосердия исполнен, / явился еси пастве твоей, святителю Христов: / егда мор жесток и глад велий землю самарскую постиже, / о людех страждущих и алчущих / попечение непрестанное полагая, / многая от смерти избавил еси. // Темже моли от бед и глада душевнаго нас избавити.
Да радуется земля Московская, / прославляющи богомудраго святителя Владимира, / той бо во дни распрей и нестроений / дух мятежный века сего обличи, / к благоустроению и миру призывая, / о согрешивших братоубийством ходатай быв, / и ныне престолу Божию предстоит, / моляся о всех выну Господу, // спасти и просветити души наша.
Слава, глас 8:
Боголюбивому отцу твоему, иерею Никифору, / яко истинный сын, святе Владимире, / в служении Богу уподобился еси. / Ныне же вкупе с лики исповедников Российских // престолу Отца Небеснаго предстоиши, выну моляся о душах наших.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Царь Небесный за человеколюбие на земли явися, / и с человеки поживе, / от Девы бо Чистыя плоть приемый / из Нея прошедый с восприятием, / Един есть Сын, сугуб естеством, / но не Ипостасию, / Темже, совершенна Того Бога и совершенна Человека / воистину проповедающе, / исповедуем Христа Бога нашего: / Егоже моли, Мати Безневестная, // помиловатися душам нашим.
Вход, прокимен дне и чтения священномученику единому.
На литии стихиры, глас 6:
Ныне к тебе прибегаем, / святителю Владимире, / не престай молитися о нас ко Господу, / да веру нашу чисту соблюдем, / истинную же любовь и единомыслие / кийждо друг ко другу в делех свидетельствуим. / Зане идеже бывают являема сия, / тамо пребывает Бог, // спасаяй и освящаяй души наша.
Собор святых русских / восполнил еси в подвизе твоем, святителю, / веру бо Христову соблюд, течение сконча, / темже дадеся тебе венец правды, / егоже дарует Господь любящим Его, // спасаяй и освящаяй души наша.
Призри с небесе, Боже, и виждь, / и посети виноград сей, / и утверди его, — / усердно взывал еси ко Господу / о пастве твоей, святителю./ Такожде и о нас молися, делателю добрый, / да вси едини во Христе, / якоже ветви с лозою пребываем, // во еже спастися нам.
На стиховне стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславного чудесе:
Приидите, вернии, / видим иерарха всечестна, / право правивша слово Божественныя истины, / и жестокия муки / даже до смерти небоязненно претерпевша, / сими же страдании и смертию Господа прославивша / и венец славы от Него приимшаго, / и молящагося выну // о спасении душ наших.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Трезвение ума сохранив, / и воли твоей не попустив поколебатися, / таже сердце чисто / и чужде показав духу озлобления, / сице твою душу / целу и невредиму соблюд, / мужественно и небоязненно / Христа ради смерть приял еси, // Егоже возлюбил еси, святителю.
Стих: Священницы Твои облекутся в правду, / и преподобнии Твои возрадуются.
Имея ревность о славе Божией, / святителю Владимире, / вся труды твоя подъял еси / во благо Церкве, / яже есть невеста Христова, / тоя ради и Бог прослави тя / и дарова ти / дерзновение велие // молитися о чтущих святую память твою.
Слава, глас тойже:
Буди имя Господне / благословенно отныне и до века, / се бо от сродник наших российских / ныне светильник веры возсия, / и православие крепце хранити присно нас научает, // во еже спастися нам.
И ныне, Безневестная Дево: или сей Богородичен:
Приидите, людие, ублажим Заступницу усердную рода христианскаго, / се бо предстоит Престолу Царя Славы / и со слезами молит о земнем уделе Своем. / С Неюже вкупе и собори святых новомучеников вопиют немолчно: // Владыко Христе, спаси землю Русскую.
По Ныне отпущаеши: тропарь новомученика единожды.
Тропарь, глас 2:
Веры православныя непорочный блюстителю / и заповедей Христовых усердный исполнителю, / священномучениче Владимире, / Христа всем сердцем возлюбив, / паству твою добре упасл еси, / незлобиво мученическую смерть приял еси. / Сего ради в вечной славе пребывая, // моли спастися душам нашим.
Ин тропарь, глас 4:
Подвигом добрым яко святитель Христов подвизался еси, / веру Православную непорочно соблюд, / во дни гонения лютаго мучителей прошения не убоявся, / священномучениче Владимире, / яко первомученик Стефан, убивающим тя рекл еси: / Господь да простит вас. / Сего ради уготовася ти венец правды, / егоже да воздаст Господь молитвами твоими // всем почитающим тя.
Слава и ныне, Богородичен.
НА УТРЕНИ
На Бог Господь: тропарь святителя дважды. Слава и ныне, Богородичен.
По 1-ом стихословии седален, глас 4:
Верен был еси Христу даже до смерти, святителю Владимире, / и якоже Стефан апостол молился еси о убивающих тя: / Господь да простит вас. / Сего ради к тебе усердно взываем: дар всепрощения и незлобия нам испроси, / многими грехи обремененным.
Слава и ныне, Богородичен:
Ублажим Владычицу мира, радующуюся о славе новомученика, / имать бо дерзновение многое в молитвах о отечестве нашем. / Еяже предстательством и мольбами святителя / да сподобит Господь и нас милости Своея.
По 2-ом стихословии седален, глас 4:
Мужественно с терпением и благодарением Богу восприял еси / промышление Божие о тебе, святителю. / И по смерти супружницы и чада твоего подвиг иноческаго жития избрав, / Богови со тщанием и всяким смирением поработати возжелел еси, богомудре. / Сего ради и нас в подвизех благочестия утверди, молимтися.
Слава и ныне, Богородичен:
Достойно есть величати Тя, Богородице Дево, / яко родившую Христа, Бога нашего, / и матернее дерзновение к Нему имущую, руце молебне присно простирающи, / да спасет и помилует отечество наше, яко Благий и Человеколюбец.
По полиелее седален, глас 4:
Вонмем, о христолюбивии людие, / днесь бо святитель Владимир в сонме святых земли нашея предстоит / и молитвы о нас к Богу выну возносит. / Таковое милосердие Божие о нас ведяще, согласно воспоим: / Боже, дивный во святых Своих, / молитвами и предстательством угодника Твоего Владимира / помилуй и спаси всех нас.
Слава и ныне, Богородичен:
Кто возможет разлучити нас от богатства милосердия Твоего, о Богомати, / аще не грехи наши, имиже отлучаем себе от любве Божия? / Ты же, Благая, не остави нас, / но благодатию, данною Ти от Бога, / возведи от тли греховныя и призови к покаянию, / да сподобимся со святыми сродники нашими жизни вечныя.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен, глас 4: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Евангелие от Луки, зачало 67.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Приидите, вернии, / новаго первомученика святителя Владимира / песньми боголепными восхвалим, / той бо, смерти от беззаконных предан быв, / жизни вечныя на Небеси сподобися / и ныне предстоит пред Богом, // выну моляся о душах наших.
Канон Богородицы со ирмосом на 6,
ирмосы по дважды, глас 8: Воду прошед:
и святителя канон на 8, глас 6:
Песнь 1. Ирмос: Яко по суху:
Приидите, вернии, песньми благолепными Владимира, перваго новомученика, восхвалим, / той бо в сонме Российских святых вселился есть.
Кротостию и смирением, добротою и чистотою сердечною украшен, / николиже иский своих си, / добре служение твое совершил еси, святителю.
Смерть не разлучи тя от любве Божия, святителю, / мужественне бо претерпел еси сию ради возлюбившаго тя Христа.
Богородичен: О Мати Дево, / неизреченно Сына Твоего и Бога нашего рождшая, / молися прилежно спастися нам.
Песнь 3. Ирмос: Несть свят:
Помяни нас, святче Божий, / имя твое в скорбех и печалех призывающих / и чающих от тебе помощи во обстояниих тяжких, находящих на ны.
Образ неусыпнаго стража Церкве Христовы явил еси себе, святителю, / и небоязненно предстал еси пред беззаконными, / смерти твоея искавшими.
Жестокосердие, неразумие и греховное ослепление мучителей твоих / препобедил еси, святителю, кротостию и смирением, / таже и к Богу молитвенным призыванием о прощении их.
Богородичен: Крепкое утверждение на Тя надеющихся, Богородице Дево, / крепость и силу подавай нам ради Рождшагося от Тебе, Владычице.
Седален, глас 8:
Кая польза человеку, аще мир весь приобрящет, душу же свою погубит, / или что даст человек в измену за душу свою, — рече Господь. / Сими словесы от юности наставляемь, тело твое на смерть уготовал еси, святителю, / да душу живу сохранив, со Христом пребываеши.
Слава и ныне, Богородичен:
Велия радость бывает на Небеси, Владычице, / егда обращаем сердца своя сокрушенная к Сыну Твоему и Богу нашему. / Той бо дарует нам прегрешений прощение молитвами Твоими / и прелагает Свой праведный гнев на милосердие. / Сего ради вопием Ти: / радуйся, Радосте наша, грешников кающихся упование.
Песнь 4. Ирмос: Христос моя сила:
Воистинну апостольский преемник был еси, святителю, / егда в годину тяжких испытаний, мужество и твердую веру явив, / безбоязненно за Господа душу свою предал еси.
Егда лютии убийцы, смерти предати тя хотяще, / вне святых врат ведоша тя, / воспевал еси, святителю: / Господь мне прибежище и сила.
Первенствующим иерархом Церкве Российския поставлен быв, / первым и нравом и деянием в подвизе иераршего служения явился еси, / первым же в годину лихолетий мученически пострадал еси, святителю.
Богородичен: Ты еси помощь и заступление молящимся Тебе, Владычице Державная, / буди и нам предстательство и покров / егда предстанем Сыну Твоему, нелицеприятному Судии.
Песнь 5. Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже:
Скорби и разлучение с паствою первопрестольнаго града мужественно восприял еси, святителю. / Обаче и новей пастве твоей Богоспасаемаго града Киева / сокровище и приобретение безценное явился еси.
Тезоименитому ти равноапостолу в ревности по Бозе уподобляяся, / паству твою в православной вере утверждал еси, святителю, / и яко новое красное солнце на горах киевских возсиял еси.
Русь святая, водами Крещения омытая, / светом Христова учения равноапостольным князем Владимиром просвещенная / и кровию страстотерпец и новомученика святителя Владимира орошенная, / храни веру Православную, в нейже тебе утверждение.
Богородичен: Кому возопиим, Владычице, в напастех наших и лютых обстояниих, / аще не к Тебе, Царице Неба и земли, / помощь твою присно нам подавай, тепле Тебе молящимся.
Песнь 6. Ирмос: Житейское море:
Жестокая глумления, поругания и смерть / не возмогоша отлучити тя от любве Христовы, / новый исповедниче киевский и всероссийский за Христа мучениче. / Сего ради молим тя: в твердей вере и нас укрепи, / празднующих любовию святую память твою.
Многими ранами уязвленное честное тело твое, кровию истекшее, / яко свидетельство любве жертвенныя ко Христу явил еси, святителю, / и, быв верен Ему даже до смерти, / венец жизни от Него приял еси.
Согрешения моя прости, Господи, /ив мире дух мой приими, / таже не вмени греха смерти предающим мя, / — слезно молился еси, священномучениче достохвальне.
Богородичен: Что Тя наречем, о Благодатная? / Заступницу ли нашу, яко руце Твои выну к Сыну Твоему простерты о нас имаши?/ Крепость ли и силу, яко роди христианстии в вере и любви к Сыну Твоему утверждаются. / Вся бо можеши, яко Мати Творца и Владыки Неба и земли.
Кондак, глас 2:
Образ Христова милосердия являя, / покров и защищение пастве твоей был еси, / святителю отче Владимире, / в кротости и незлобии страдания приемля, / безбожных мучителей, благословляя, простил еси. / Темже и нам испроси у Христа Бога / дух мирен и велию милость.
Икос:
Имеяй выну попечение о чадех Божиих, / сия отечески к богоугодней жизни направлял еси, святителю Владимире, / глаголы мудрыми и праведными делы, / постом, молитвою и смертию честною / предивный подвиг в подражание святым Христовым показавый. / Мы же твоя пастырския добродетели хваляще, / тя ублажаем, боголюбче, и взываем сице: испроси нам у Христа Бога дух мирен и велию милость.
Песнь 7. Ирмос: Росодательну убо пещь:
Многая беды и напасти беззаконнии отступницы воздвигоша на тя, исповедниче, / обаче в кротости и смирении чистоту веры храните /и в лоне единыя Православный Российския Церкве пребывати / верныя призывал еси.
Глумления и поругания, имже подвергоша тя гонителие твои, / не возмогоша понудити тя в жестокий дни оставити возлюбленную паству, / сего ради и явился еси пастырь добрый, полагаяй душу за овцы Христовы.
Верныя непрестанно научал еси пребывати в союзе любве, / имже связуеми быша во Христе апостоли, пастырю добрый. / Сего ради ныне ти взываем: / и нас соблюди молитвами твоими в любви Христове.
Богородичен: В любви крепцей к Сыну Твоему и Богу нашему соблюди нас, Дево Богородице, / и прощение грехов и беззаконий наших испроси, / присно Тя блажащим.
Песнь 8. Ирмос: Из пламене преподобным:
Страха не иму, / готово сердце мое, готово смерть прията на всякое время Церкве ради Христовы, / да утвердится вера православная во отечестве нашем, — рекл еси во дни испытаний твоих, пастырю мужественнейший.
Добрый делатель быв в вертограде Господни, святителю Христов, / душу твою положил еси, во еже цело и неврежденно соблюсти достояние Его. / Сего ради и достоин явился еси услышати глас, зовущий ти: / благий и верный рабе, вниди в радость Господа твоего.
Право правил еси слово Божественныя истины, / темже и Царствия Божия сподобился еси, святителю, / в немже пребывая во славе со всеми святыми, / не престай молитися Владыце, / да и мы наследники сего будем.
Богородичен: Радуйся, Благодатная Богородице Дево, / — прилежно вопием Ти, Владычице, / — избави нас от плена греховнаго и всякаго прилога вражия, / сохрани от злых человек, востающих на ны; / на Тебе крепце надеемся и пред враги нашими хвалимся, / Ты бо еси Заступница рода христианскаго.
Песнь 9. Ирмос: Бога человеком невозможно видети:
Правило веры и благочестия явился еси, святителю. / Сию бо веру, любовию ко Христу и людем споспешествуему, / добре свидетельствовал еси пред враги твоими, / таже и благочестие, во еже умрети тоя ради любве, изрядно показал еси.
Ум наш просвети, святителю, молитвами твоими к Богу, / да, правый путь избравше, Христа обрящем и в чертозех Его водворимся.
Страстию озлобления обуреваемии, / злочестивии людие смерти лютей предали тя, таже телеси твоему глумляхуся, / и честному погребению его претяху. / Обаче, не имеяху власти над душею твоею, непобедимый страдальче, / оставлени быша тщи во злобе своей.
Богородичен: Преукрашенна еси Божественною славою, Мати Безневестная, / Бог бо Слово из Твоих ложесн изыде, во еже уготовати нам спасение. / Емуже не престай молитися, Владычице, / да свободит нас от работы вражия, яко Милосерд.
Светилен:
Во тьме беззаконий сущий светом Христовым просвещаются / и любы Христова в сердцах грешных возжигается, / егда пастырие попечение изрядное о людех имут, / — тако поучал еси, святителю, жребий пастырскаго служения приемлющих.
Слава и ныне, Богородичен:
Преблагословенна еси, Богородице Дево, мати Неизреченнаго Света, / Тя величаем и предстательства о нас пред Сыном Твоим всеусердно просим, / Тя бо едину надежду имамы.
На хвалитех стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, преславнаго чудесе: / храм во славу Христа Спасителя воздвигнутый, / руками нечестивых в лета же беззакония разрушенный, / ныне во благолепии предивно воссоздася. / В немже святителем Владимиром / смиренный Тихон Всероссийский Патриарх наречен бысть. / Тех молитвами, Христе Боже, / прости людем грехи и беззакония / и спаси души наша.
О, преславнаго чудесе: / яко во дни безбожнаго лютаго гонения, / восхоте Господь веру в людех укрепити / подвигом Патриаршаго служения. / Темже, святителю Владимире, / смиреннаго архипастыря Тихона свыше избраннаго, / ты первый удостоился еси / Святейшаго отца возгласити. / С нимже ныне молися о душах наших.
О, дивнаго чудесе: / Святейший Тихон, первосвятитель Российский, / кончину твою услышав, святе Владимире, / скорбию велиею объят бысть, обаче свидетельствова: / смерть твоя яко жертва благовонная, / во очищение грехов народа нашего явися. / Сего ради прилежно вопием та: / моли милостиваго Бога о земном отечестве твоем / и спасении душ наших.
Слава, глас тойже:
Святителие Церкве Российския, / добре в подвизех ваших той послужившии, / грядите днесь во сретение сослужителя вашего, / любовь ко Христу мученически свидетельствующаго, / да вкупе с вами вящщия славы еже на Небеси сподобится // и присный ходатай пред Богом о людех верных явится.
И ныне, Богородичен:
Владычице, приими молитвы раб Твоих, / и избави нас от всякий нужды и печали.
Славословие великое.
По Трисвятом тропарь священномученика, Слава и ныне: Богородичен:
Ектении и отпуст.
На часех тропарь и кондак святителя.
НА ЛИТУРГИИ
Блаженны, песнь 3 на 4 и песнь 6 на 4.
По входе тропарь храма Христова, или Богородицы, или храма святаго, и священномученика, Кондак храма святаго. Слава: священномученика, И ныне: Предстательство христиан: А в храме Христа и Богородицы на И ныне: глаголем кондак храма.
Прокимен, глас 7: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Апостол дне и святаго, ко Евреем, зачало 334.
Аллилуиа, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду и преподобнии Твои возрадуются.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.
Евангелие дне и святаго, от Иоанна, зачало 36.
Причастен: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится. Аллилуиа, трижды.
ЗРИ: Аще случится память святителя в субботу. На Господи, воззвах: на И ныне: Богородичен воскресен настоящаго гласа. Богородичны по тропарех на вечерни, на Бог Господь: и в конец утрени воскресны настоящаго гласа. Апостол и Евангелие святаго и дне. Прокимен, аллилуарий и причастен точию святаго.
ЗРИ: Аще случится память святителя в неделю прежде мытаря, творим якоже указася в главе 4-й Типикона.
ЗРИ: Аще случится память святителя в неделю мытаря, или блуднаго, или мясопустную, совершаем службу его якоже трием святителем в сии недели, точию на благословении хлебов тропарь Богородице Дево: поем трижды.
ЗРИ: Аще случится память святителя в субботу мясопустную, поем ему службу в пяток.
ЗРИ: Егда творим бдение святителю, держим устав во всем якоже бденным святым.
ЗРИ: Аще случится храм святителя, творим бдение, якоже пишется в главах о храмех.
(Просмотров:307)